måndag 7 februari 2011

JAG VET VEM SOM SKÖT KARL DEN TOLFTE ( forts. )

Vid ett uppmärksammat dubbelnord i Lappland har utredningen visat - OCH TINGSRÄTTEN FASTSLAGIT I SIN DOM - att mannen hade vetskap om att det turistande paret befann sig på den aktuella tältplatsen en hel vecka innan de kom dit!

-En person med sådana egenskaper förtjänar att bli behandlad med respekt! understryker Knäpp von Oben und Unten.
Det som han berättar har så starka  inslag av verklighetsanknytning, att jag vore inte försvarad om jag lät ärendet ligga utan åtgärd. Jag är dessutom förvissad, att om jag får  möjlighet att väcka åtal mot mannen, så kommer han att fällas för gärningen! Varför skulle han inte kunna fällas för det här brottet, när han tidigare bundits till brott som varit minst sagt lika spektakulära?
Hans eget erkännade är i detta sammanhang av avgörande betydelse för en fällande dom, säger Knäpp von Oben und Unten avslutningsvis.

I den intervju som tidningen BLIND & DÖV gjort med mannen, ställs frågor om motivet till gärningen.
Mannen uppger:
-Jo, vi hade ett tält- och fältförhållande, Karl och jag. Men när jag kom i underfund om att Karl egentligen var av kvinnligt kön - han var inte utrustad som jag förväntat mig - blev jag givetvis oerhört kränkt och beslöt att ta saken i egna händer. Han förtjänade att dö. Tillfället kom som bekant på kvällen den 30 november 1718, när jag sköt honom med skepparens karbin. Ett skott. Knall och fall.
Resten är som bekant historia, tillägger mannenn med ett sarkastiskt leende.

Tidningen BLIND & DÖV har varit i kontakt med mannens advokat, Dynganders Dret i Mora.
Tidningens energiske reporter Snorre Snusving, har ställt en fråga till advokaten:
-Syns det ikke vara en motsägelse  i dette att mannen nu använt seg av skytevåpen? I de tidligare mordfallen har han benyttet kniv, snöre, öks, trestang, stein, biljekk, eller helt enkelte styrken i sine händer. Nu uppgir han sig ha benyttet skytevåpen. Har Dere noen kommentar till dette?
-Uppgiften visar vilken komplicerad person min klient är, svarar advokaten. Att han nu säger sig ha använt skjutvapen, styrker - enligt min uppfattning - hans trovärdighet.
-Og hvorledes stiller sig Dere till den fakt, att det ikke er funnet noe rester av de offer, de han uppgir sig ha gemt på forskellige plasser?
-Frågan är inte berättigad, svarar advokat Dynganders Dret. Här har man  nu - på hans anvisning  - funnit en hel kung! För övrigt skall han ha fört utredarna så nära ett gömsle som 75 meter - en uppgift som verifieras av utredningsledaren Selmer Knäpp von Oben und Unten!
( Uppsala, 1 april 2001)
Ruben Högbom
- Print This Post

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar